søndag 17. juli 2011

Sæby i sol og regn om hverandre...

Det stabilt utstabile været følger oss fortsatt...

Vi kom inn i havna fredag ettermiddag. Som forventet var det mange båter her og vi måtte legge oss longside utenpå en hyggelig svenske. Etter en times tid la vi merke til at en Princess 45 med fast plass i havna reiste avgårde. Vi spurte da havnevakta om vi kunne ta den plassen. Hun trodde det var ok, så dermed fikk vi oss en fin plass mellom to pæler. Deretter ble det kjøpt inn en ladning med fiskefrikadeller og røkt makrell (peppermakrell, hvitløsmakrell og urtemakrell...). Vi fikk oss noen rusleturer rundt i (lands)byen, før vi overvar den dalige tropetfanfaren ved flaggsenkingen kl. 2100.
Lørdag fikk vi en kjempefin dag i Sæby, med soling og bading på stranda. Vi fikk også med oss mat- og kunstmessen her i Sæby. Til middag hadde vi hakkebøff, kartofler og vafler og is...
Lørdag kveld skyet det til og etterhvert begynte det å regne igjen. Det pøs regnet hele natta. Tidlig søndag morgen ble det sykkeltur med Bruno og innkjøp av brød, rundstykker og morgenkager. Etter en rask frokost og pakking dro vi til bussstasjonen for å ta bussen til Fredrikshavn.Etter lang tids venting på bussen, viste det seg at bussen var "kaputt". Vi fikk deretter bestilt en taxi som vi tok til "The Reef" i Fredrikshavn. Da fikk vi oss en "karibisk" søndag i badeland. Vi måtte også ta taxi tilbake til Sæby for det var lang ventetid til neste buss.
I morgen er det meldt lite vind, og spørsmålet da er om vi skal sette kursen mot Læsø (Vesterø) eller Aalborg ? (Egentlig kan vi bare bli her i Sæby, for her har vi alt vi trenger...)